WOUMAR » Claim management

In toenemende mate worden bedrijven geconfronteerd met conflicten bij de afwikkeling van projecten. Het project is vaak uitgelopen of de omvang is veel groter geworden dan oorspronkelijk was overeengekomen. En dan moet er afgerekend worden. Meer- en minderwerk, inefficiency, herstellen van fouten, uitloop van tijd, dat zijn de aspecten die veelal naar het eind van het project worden geschoven en dan op de onderhandelingshoop terecht gaat komen.

Het dossier moet grondig worden opgebouwd op rationele gronden en met gedetailleerde feiten. In het dossier moet alle benodigde projectinformatie worden samengesteld. Deze informatie is in de meeste gevallen versnipperd in een organisatie aanwezig en zal zo gestructureerd moeten worden om feitelijk te kunnen analyseren wat er in het project is gebeurd is en wie hiervoor uiteindelijk verantwoordelijk is. Om een arbitrage zo efficiŽnt mogelijk door te komen is het in de meeste gevallen sterk aan te raden om dit vanuit een onafhankelijke perspectief door een externe claimspecialist te laten uitvoeren.